Rupert Murdoch, 'News Corporation' kuruluşu ile tanınan ünlü bir Avustralyalı iş adamı. Babasının ölümünden sonra, Avustralya'da küçük, zorlayıcı yayınlar alarak işe başladı. İlk yabancı yatırım, Yeni Zelanda merkezli bir gazete olan 'The Dominion' satın alındığında oldu. O zamandan beri, yavaş yavaş iş imparatorluğunu kurdu ve medya endüstrisinde tanınmış bir isim haline geldi. 'Dünya Haberleri', 'Güneş', 'Günlük Telgraf', 'New York Post' ve 'HarperCollins' gibi yayınların kazanılmasıyla övünüyor. Ayrıca kendi bayrağı altında 'Avustralyalı' gibi yeni tabloidler başlattı. ABD'de artan iş devralımları ile ABD vatandaşı olmayı seçti. İngiltere ve ABD'deki yazılı basın işlerini güçlü bir şekilde tuttuğunda, 'Yirminci Yüzyıl Tilkisi' satın almaya başladı. 'Fox Network' ve 'Fox Studios', '20th Century Fox' a bağlı popüler yapım evleridir. Bu kralı da tartışmalardan payını aldı, ancak yelken açmayı başardı. Şu anda operasyonların çoğu küçük oğlu James tarafından yönetiliyor. Forbes'a göre, ABD ve dünyadaki en zengin ve en etkili Amerikalılardan biridir. Hayatı ve çalışmaları hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak.

Çocukluk ve Erken Yaşam

Keith Rupert Murdoch gazeteci Keith ile hayırsever karısı Elisabeth Joy Greene, 11 Mart 1931'de Melbourne'da doğdu.

Genç bir çocukken, eğitimini Avustralya'daki 'Geelong Dilbilgisi Okulu'ndan aldı. Orada, 'Corian' ve 'Canlandıysa' da dahil olmak üzere çeşitli okul dergilerinin editörlüğünü yaptı.

Rupert 'Melbourne Herald' da yarı zamanlı bir iş yaptı ve mesleğinin nüansları babası tarafından öğretildi.

İngiltere'deki 'Oxford Üniversitesi'ne ait' Worcester Koleji'nden çalışmalarına devam etti. Üniversitede bile 'Oxford Student Publications Limited'in başkanıydı.

Yüksek lisans derecesini üniversiteden kazandıktan sonra kısa bir süre için 'Daily Express' ile çalıştı.

Kariyer

Sir Keith 1952'de öldüğünde, genç Murdoch eve geri döndü ve babası tarafından kurulan bir medya şirketi olan 'News Limited'i devraldı. Gazetelerinden biri olan 'Adelaide News', genç adamın sahipliğini aldıktan sonra en çok okunanlardan biri oldu.

1956-60 arasında, bu işadamı dikkatini diğer medya şirketlerinden haber firmaları edinmeye yöneltti ve Perth, Batı Avustralya ve "Günlük Ayna" dan "Sunday Times" satın almayı başardı. Ayrıca tüm Avustralya'daki medya şirketleri üzerindeki payını artırmayı başarmıştı.

1964'te Rupert, Yeni Zelanda gezisinde Wellington merkezli 'The Dominion' gazetesini almak için bir teklif öğrendi. Devralımın diğer yarışmacısı, güçlü Kanadalı iş adamı, Filo'dan Lord Thomson'du. Ancak, sonunda “The Dominion” ın kontrolünü ele geçiren otuz üç yaşındaki Murdoch'tur.

O yılın ilerleyen saatlerinde, ülkenin ilk günleri Canberra'da ilk operasyonları olan 'Avustralya'yı tanıttı ve üssü Sidney'e kaydırdı.

1968'de Avustralya medya kralı İngiliz pazarına girdi ve ertesi yıl 'Güneş' ile takip ederek 'Dünya Haberleri'ni devraldı. Başlangıçta uzun reklam sayfası boyutundaydılar, ancak daha sonra tabloid formatına kısaldılar ve maliyetleri azaltmak için aynı baskıda basıldılar.

1972-76 arasında Rupert, 'The Star Telegraph', 'San Antonio Express-News' ve 'New York Post' adlı kağıtları satın aldı ve bu arada 'Star' adlı yeni bir tabloid başlattı.

1979 yılında iş dünyası yöneticisi, zaten kurulmuş olan 'News Limited'in hissedarı olarak' News Corporation'ı kurdu. Ayrıca New York City merkezli bir şirket olan 'News Corp.' un Başkanı olarak göreve başladı.

Gazeteleri, başlangıçta Margaret Thatcher'ın lehine olan politik görüşleri ile tanınıyordu ve daha sonra Tony Blair'in 'İşçi Partisi'ne geçerek, daha sonra David Cameron liderliğindeki' Muhafazakâr Parti'yi destekledi.

1981'de Murdoch, ünlü İngiliz gazetesi 'The Times' da dahil olmak üzere birkaç yayını daha devraldı.

1985 yılında 'News Corporation', 'Yirminci Yüzyıl Tilkisi'nin' kontrolünü ele geçirdi ve medya baronu, Amerika'da satın alma şirketlerini tutmak için ABD vatandaşı oldu.

1986'da bu işadamı, Londra'nın Wapping bölgesinde elektronik yayıncılığı tanıttığında incelemeye girdi. Bu süreçler eskisi kadar insan gücü gerektirmiyordu ve bu da küçülmeye neden oldu. Mevcut çalışanlar protesto etti ve anlaşmazlık 60 milyon lira tazminatla çözülmek zorunda kaldı.

Önümüzdeki üç yıl içinde 'The Herald and Weekly Times Ltd.'i satın aldı. ve 'HarperCollins'.

1990 yılında İngiltere'de 'BSkyB' adı verilen bir telekomünikasyon firması kurdu ve ayrıca Asya medya pazarını izlemeye başladı. Aynı yıl, 'News Corp.' öyle bir zarara uğramıştı ki, işadamı hisselerini diğer şirketlere satmak zorunda kaldı.

Üç yıl sonra, 'News Corporation', 'Ulusal Futbol Ligi'ni (' NFL ') rakiplerin' CBS 'nden telecasting sorumluluğunu üstlendi. Aynı yıl, Rupert, 1993 yılında Hindistan ve Japonya dahil Asya ülkelerine haber ve diğer programları dağıtan Hong Kong merkezli bir 'Star TV' ağı satın aldı.

1995 yılında etkili girişimci, 'Fox Network' üzerinde yasadışı bir şekilde iktidar sahibi olmakla suçlandığı zaman başka bir tartışma yaşadı. Bu iddia kısa süre sonra kontrolünün ağ için faydalı olduğunu söyleyen 'Federal İletişim Komisyonu' ('FCC') tarafından reddedildi.

Aynı yıl, 'MCI Communications' ile birlikte aynı adlı bir dergiyle birlikte 'The Weekly Standard' adlı bir haber sitesi başlatma kararını açıkladı. 'Foxtel' ağı ayrıca Avustralya'da 'News Corp.' tarafından tanıtıldı. 'Telstra' ile işbirliği içinde.

1996-98 yılları arasında Murdoch, tüm gün süren bir 'Fox News Channel' lansmanı da dahil olmak üzere birçok önemli ticari karar aldı. Ayrıca, ağır miktara rağmen reddedilen 'Manchester United' futbol kulübünü satın almak için 625 milyon lira teklif etti.

1999 yılında Avustralya müzik şirketi 'Mushroom Records'u satın aldı ve' Festival Mushroom Records'u başlatmak için 'Festival Records' ile entegre etti.

Önümüzdeki yıl içinde 'News Corp.' o kadar büyük bir varlık haline gelmişti ki, net değeri 5 milyar dolardan fazla ve dünya çapında 800 başka firmaya sahip olduğunu iddia etti.

2003-05 döneminde, iş dünyası yöneticisi uydu televizyon ağı olan 'DirecTV'nin sahibi olan' Hughes Electronics'i devraldı. Ayrıca, 'Imagine Games Network' ve 'Myspace' gibi web sitelerinin sahibi olan 'Intermix Media Inc.' i satın aldı.

2010 yılında kuruluşlara 1 milyon dolar bağışta bulundu. Ticaret Odası 've' Cumhuriyet Valileri Derneği '. Aynı yıl, aynı zamanda 'Dış İlişkiler Konseyi'nin ve' Cato Enstitüsü'nün bir üyesiydi.

Ertesi yıl, 2011 yılında Murdoch, üçüncü kez, bu örnekte, haber yapmak için seçkin kişiliklerin cep telefonlarına dokunduğu iddiasıyla eleştirildi. Bu, FBI tarafından yürütülen bir dizi soruşturmaya yol açtı ve iş baronu, 'News International' yayın direktörü pozisyonundan geri adım atmak zorunda kaldı.

2014 yılında, '21st Century Fox' 'Time Warner'ı satın almaya çalıştı, ancak teklif reddedildi.

Halen Murdoch yönetimindeki çoğu şirketin yönetimine küçük oğlu James bakmaktadır.

Büyük işler

Bir işadamı olarak Murdoch birkaç büyük şirket satın aldı, ancak en önemli ticari kararı 'News Corporation'ı kurmaktı. Afiş altında, medya endüstrisindeki diğer büyük isimlere erişebildi. Yirmi yıl içinde, firma 5 milyon dolarlık servet biriktirdi.

Ödüller ve Başarılar

1984'te Rupert, ülkenin hükümeti tarafından 'Avustralya Düzeni Refakatçisi' ile onurlandırıldı.

2013 yılında, ABD'nin yanı sıra dünyanın en zengin Amerikalılarının 'Forbes Listesi'nde yer aldı.

Kişisel Yaşam ve Miras

1956-67 yılları arasında Murdoch, bir kızı Prudence olan eski hostes Patricia Booer ile evlendi.

İlk karısından ayrıldıktan sonra 1967'de İskoç gazeteci Anna Maria Torv ile evlendi. Çiftin şu anda etkili girişimci olan üç çocuğu Elisabeth, Lachlan ve James vardı. Çift 32 yıl sonra boşandı.

Ayrıldıktan sonra işkadını Wendi Deng ile evlendi - çiftin Grace ve Chloe adlı iki kızı var.

Bu iş uzmanı genellikle çeşitli TV şovu karakterleri için ilham kaynağı olmuştur. Komedyen Barry Humphries bu muhabiri 'Hitler Satışı' adlı belgesel dizisinde oynadı. Karakteri ayrıca İngiliz aktör Hugh Laurie tarafından 'Biraz Fry & Laurie' adlı TV programında denendi.

Rupert'in iş skandalları bile 'Outfoxed' filminin ve 'Hacks' adlı TV şovunun konusu olmuştur.

Net Değer

"Forbes" a göre, bu iş kralı net değeri 13.4 milyar ABD dolarıdır.

önemsiz şeyler

Bu ünlü işadamı İngiltere Başbakanı Tony Blair'in iyi bir arkadaşıydı. Ancak Blair ile ilişkisi olan eski karısının şüpheleriyle tüm bağlarını kesti

Hızlı gerçekler

Doğum günü 11 Mart 1931

milliyet Amerikan

Burç: balık Burcu

Bilinen Diğer Adları: Keith Rupert Murdoch

Doğduğu Ülke: Avustralya

Doğum yeri: Melbourne

Ünlü Medya patronu

Aile: Eş / Örn: Anna Torv, Patricia Booker, Wendi Deng Murdoch babası: Keith Murdoch annesi: Elisabeth Murdoch çocukları: Chloe Murdoch, Elisabeth Murdoch, Grace Helen Murdoch, James Murdoch, Lachlan Murdoch, Prudence Murdoch Şehir: Melbourne, Avustralya Kurucu / Kurucu Ortak: News Corporation, FOX, Sky Italia, British Sky Broadcasting, Fox News Channel, STAR Hindistan, 21. Yüzyıl Fox, Fox Televizyon İstasyonları, Sky Television plc Daha Fazla Gerçekler eğitim: Worcester College, Oxford, 1953 - Oxford Üniversitesi, Geelong Dilbilgisi Okulu